Vanliga frågor

Vilka betalsätt erbjuder ni?

Vi har ett samarbete med Svea Ekonomi och kan erbjuda både företag och privatpersoner betalningar via faktura, delbetalning, kort eller konto.


Hur levereras mina beställda varor?

Vi använder oss av DHL för frakter till Sverige och övriga länder i Europa. Små paket under 2 kg skickas som varubrev med Postnord.
Du som privatperson hämtar ut din leverans på den DHL Servicepoint som ligger närmast din adress. När leveransen är framme och färdig att hämtas skickas ett sms eller email till dig med information du behöver för att få ut paketet. Du måste ha med giltig legitimation för att kunna hämta ut leveransen.
Avtalskunder och återförsäljare får sina beställningar levererade till sina adresser om inget annat önskas.

Hur lång tid tar det innan jag får mina varor?

Om produkterna finns i vårt lager i Sverige tar leveransen normalt 1-2 arbetsdagar. I övriga fall tas de från AZzardo Design’s centrallager i Europa med en leveranstid på cirka 5-15 arbetsdagar.

Ger ni någon garanti på produkterna jag beställer från er?

Vi ger två till fem års garanti på alla produkter i vårt sortiment. I de fall som fem års garanti ges står det särskilt noterat. För övriga produkter gäller två års garanti. Garantin täcker för fabrikationsfel och inte för fel som orsakats av felaktigt eller oaktsamt användande.

Min lampa passar inte riktigt. Kan jag ångra köpet?

Du som privatpersoner (gäller ej företag) skyddas av distans- och hemförsäljningslagen när du handlar från AZzardo Design Sveriges webbutik. Enligt lagen har du rätt att ångra köpet inom 14 dagar från mottagandet. Vi ger dig 30 dagars öppet köp så att du i lugn och ro ska kunna testa produkterna i ditt hem.
Vid utnyttjande av ångerrätt ska du kontakta vår kundservice för att meddela detta. Du som kund står för returfrakten och produkterna måste återlämnas i oförändrat skick från att du tog emot dom. Spara därför alltid originalkartongerna och allt innehåll tills du är helt säker på att du vill behålla produkterna du beställt.